Onnittelut sijoituksesta auton jälleenmyyntiarvoon. Jotta tuote kestää mahdollisimman hyvin, on tärkeää pitää siitä huolta. Noudattamalla ohjeita vältyt riskeiltä.

Asennuksen jälkeen autoa ei saa pestä 2 viikkoon. Mikäli havaitset asennetussa tuotteessa/palvelussa puutteita/irtoamista/tms, ottaisitko viipymättä yhteyttä asennus liikkeeseen kirjallisesti.

Porsche Taycan PPF teippaus

Pesuohjeet

Alla olevat takuuehdot ja pesuohjeet ovat merkittävän tärkeitä asiakkaalle ja suoritetun palvelun tuotteen kestolle.

Suosittelemme tutustumaan alla oleviin kohtiin ja noudattamaan tarkoin määriteltyjä pesuohjeita.

1. Suosittelemme vain autopesua käsin. Koneessa pesu on asiakkaan omalla vastuulla. Takuu raukeaa välittömästi, ensimmäisen konepesun jälkeen.

2. Kun viet autosi käsinpesuun, suosittelemme käyttämään Restyling Pointin antamaa kirjallista pesuohjetta, näin varmistut siitä, että olet toimittanut autopesulaan kirjalliset pesuohjeet, jos jotain käy teipeille / kalvoille, vastuussa tulee olemaan autopesula, mikäli auto on pesty vasten ohjeiden.

3. Mikäli pesuprosessissa painepesurin paine tulee liian läheltä, se saattaa nostattaa kalvoa / teippiä reunasta tai tehdä reiän tasaiselle alueelle. Näin ollen konepesut on omalla vastuulla ja suosittelemme auton käsinpesua.

PPF reuna

4. Painepesurin paineen suuntaus: ei reunoja päin. Reunoja päin suunnattu liian läheltä oleva paine voi irrottaa teipin, minkä jälkeen sitä ei enää pysty liimaamaan takaisin ja se alue on käyttökelvotonta.

5. Lokkien sisältämässä ulosteessa on vahvaa kemikaalia, joka syövyttää jopa maalipinnan, teippi / PPF pinnasta puhumattakaan. Näin ollen suosittelemme pyyhkimään jätökset pinnan päältä mahdollisimman pian edes kostealla hihalla.

6. Säännöllinen pesu on tärkeää pinnan pysymisessä hyvänä: talvella on hyvä pestä auto säännöllisesti käyttäen raudan – ja pien poistoainetta. Kesällä suosittelemme puhdistamaan keulan hyönteisistä huolellisesti, jottei niitä tarvitse kiillottaa pois. Esimerkiksi satiinissa ja matta teipeissä kiillotus prosessi muuttaa pinnan kiiltäväksi. Mattapintaisten autoje pesuohje.

7. Oikeanlaisen ja tehokkaan autopesu prosessin salaisuus ei ole korkea paine vaan tehokkaat, turvalliset, testatut ja laadukkaat kemikaalit. Tarkasta kemikaalien toimivuus kemikaalin valmistajalta tai siihen perehtyneeltä ammattiliikkeeltä. Jokaista likatyyppiä varten on omat kemikaalit, mm. raudanpoisto aine, pienpoisto aine, hyönteispoisto aine jne. Esimerkiksi meiltä voi hankkia tehokkaat ammattilaistuotteet helppoon autopesuun.

8. Mikäli asennat jälkiasenteisia vahoja / keraamisia pinnoiteita, suosittelemme testaamaan niitä ensin pieneen huomaamattomaan kohtaan. Mikäli asennat vahoja mattaan pintaan, se muuttaa pinnan kiiltäväksi ja vahan poisto saattaa olla haastavaa.

9. Kiiltävät PPF kalvot sisältävät luonnollisen veden hylkivän pintansa nimeltään TopCoat, näin ollen se saattaa hylkiä keraamisia pinnoitteita.

10. Pesua suositellaan katetussa tilassa. Tumma pintaisten autojen annettava jäähtyä helteillä ennen pesua.

11. Älä pese suorassa auringonpaisteessa, suuri riski kemikaalien palamiselle kiinni pintaan.

12. Kuivaus suositeltavaa liinalla, ei kumilastalla.

13. Auton kuivaamatta jättäminen aiheuttaa riskin kalkkipissaroiden kuivumiselle pintaan kalkkipisteiksi.

Takuuehdot

Takuuehdot on tärkeää tarkastaa, jos joskus ilmenee jokin kysymys liittyen kalvon pysyvyyteen.

Takuuehdot Restyling Point

Vinkit ja ominaisuudet:

– Mikäli kivenisku osuu esimerkiksi kalvon / teipin reunaan, sen liimapinta saattaa heikentyä (katso asennuksen takuuehdot)

– Mikäli autossa on ollut keraaminen pinnoite ennen PPF kalvon / teipin asennusta, se saattaa heikentää liiman tarttuvuutta huomattavasti, vaikka keraamisen pinnoitteen poisto prosessi eli kiillotus olisi tehty. Johtuen siitä, että keraamisen pinnoitteen levityksen aikana ainetta saattaa joutua rakoihin ja reunojen päätyihin, joista pinnoitteen poisto voi olla äärimmäisen hankalaa ja paikoin jopa mahdotonta.

– Mikäli mikä tahansa auton korin osa ( yleensä esim. etu/takapuskurin alaosa, sivu alahelma tms. ) osuu lumeen, maahan, esteeseen tms. – siinä kiinni ollut kalvo / teippi saattavat vaurioitua.

– Mikäli iso kivi tai nasta osuu tasaiselle alueelle, se todennäköisesti aiheuttaa kalvoon / teippiin visuaalisen muutoksen kiveniskun muodossa, tai muuna kemiallisena reaktiona. Kiveniskun ollessa suuri, voi kivi lohkaista pienen palan teippiä pois teipistä / PPF kalvosta.

– Auringonpaisteen UV säteily saattaa kuluttaa tummia teippi värejä voimakkaammin, kuin vaaleita, mahdollisesti aiheuttaen väripigmentin haalistumista. Tämä on normaali ilmiö johtuen siitä, että tummat värit lämpenevät ja imevät lämpöä huomattavasti enemmän, kuin vaaleimmat teipit. Tällöin teipin haalistuminen on normaali ilmiö.

– Liian tiiviit ja hankaavat tiivisteet / korin osat / kahvat tms. jatkuvasta auton rungon liikkumisesta / auton käytöstä saattavat aiheuttaa kitkaa PPF kalvoon / yliteippaus teippiin muodostaen rypistyneen tai rasittuneen kohdan, joka on luonnollista kulumaa.

– Ikkunoita raapatessa jäästä talvella on varottava raapan osumista ikkunalistoihin / maalipintaan, joka saattaa vaurioittaa edellämainittuja.

– Vakuutus vahingon sattuessa pidä huolta, että uudelleen maalattua osaa ei saa teipata tai pinnoittaa vähintään 4-6 viikkoon maalauksesta. Muussa tapauksessa maalipinta ei yksinkertaisesti ehdi tarttumaan korin osaan.
– Kokemuksemme mukaan PPF suojakalvojen korvaukset vakuutus tapauksissa menevät yleensä toisen henkilön liikennevakuutuksesta (syyllinen osapuoli liikennevahingossa), jokaisen asiakkaan on varmistettava tämä vakuutusyhtiöltään. Kun kyseessä on itse aiheuttama vahinko, asiakkaidemme kertoman perusteella joidenkin vakuutusyhtiöiden korvauspiiriin kuuluu suojakalvo, näin ollen kannattaa varmistaa omalta vakuutus yhtiöltä kuuluuko PPF suojakalvo omiin vakuutusehtoihin, jos kyseessä on itse aiheutettu vahinko, ilkivalta tms.

– Auton päällä jäätyvä lumi saattaa aiheuttaa rasitusta PPF kalvon / teipin avonaisille reunoille.

– Voimakkain auringonpaisteen rasitus kohdistuu vaakasuuntaisiin pintoiihin, kuten katto, konepelti ja takaluukku. Parhaiten materiaalit kestävät täysin pystysuuntaisissa pinnoissa, kuten ovet.

Teippien/kalvojen poisto:

Käyttämämme teippi valmistajat ovat kymmenien vuosien mittaan testattuja ja harkitusti valikoituja, jotta ne on myös helppoa ja turvallista poistaa. Mikäli teippi / PPF kalvo poistetaan materiaalivalmistajan takuuajan ulkopuolella, seuraamukset ovat omalla vastuulla. Mikäli teippi /kalvo on ollut liian pitkään kiinni, voi se lähteä irti pieninä palasina, joka pitkittää poisto prosessia.

PPF kalvojen ja teippien poistoa suositellaan lähtökohtaisesti vain ammattiliikkeessä. Maailmassa kaiken voi tehdä itse, myös teippien poiston, näin ollen jos teipin poistoon ryhtyy itse pidättäytyvä seuraavissa ohjeistuksissa:

Teipin poisto täysin omalla vastuulla, jos sen tekee itse.

Yliteippaus teipin poisto : Varovasti kuumailmapuhaltimella puhaltaen teippi irtoaa liimoineen.

PPF kalvon poisto: PPF kalvo irtoaa yleensä parhaiten ilman lämpöä. Teippiä ei saa poistaa vetämällä niin, että irroitetun PPF:n liimapinnan ja maalipinnan väliin jää noin 180° kulma. Tämä on yleisin ja luonnollisin vetotapa, joka on väärä.

Turvallinen ja oikeaoppinen tapa on kuitenkin poistaa PPF nostamalla sitä liimapinnan alapuolelta tai vetämällä niin, että poistettava PPF pala vedetään pois päin liimatulta PPF

Lakkavaurio maalipinnassa

alueelta. Eli tällöin liimapinnan ja maalipinnan väliin jää 45° kulma.

Reunoissa teippejä ja PPF kalvoja täytyy poistaa varovasti, eli tasaiselta pinnalta poispäin reunoja kohti. Yleensä korin osien reunoissa on vähemmän maalipinnan paksuutta, näin ollen sieltä irtoaa maali herkimmin, kuin tasaiselta pinnalta keskeltä, jos kyseessä on epä laadukas maalaus.

Mikäli PPF kalvosta jää liimoja jäljelle, ne lähtee turvallisilla liimanpoisto aineilla.

Yleistä

Jotkut asiakkaat, jotka hakee autonsa Restyling Pointin tiloista huomaavat autoistaan sitä, mitä eivät aiemmin ole ennen huomanneet. Syy tähän on erinomainen valaistus, auton puhtaus ja näyttelykunto, jossa se ei ole aiemmin ollut ja kognitiivinen luontainen luonnollinen reaktio: kun asiakas maksaa rahaa palvelusta, hän katsoo erikoistarkasti tehtyä työtä, tietynlaisen suurikokoisen suurennuslasin läpi ja sen yhteydessä hän huomaa myöskin sen, mitä ei aiemmin tiennyt autossa olevan tai ei ole sitä huomannut. Ihminen siis tässä kohtaa tarkastaa työn ja näin se kuuluukin olla. Tarkastusvaiheessa ollaan aina tarkempia, kuin omassa päivittäisessä auton käytössä.

Restyling Pointin toimintamalli on rehellinen ja selkärangallinen: mikäli jotakin sattuu, asiakkaan ei tarvitse siitä meille huomauttaa, koska olemme jo ehtineet ilmoittaa tapahtuneesta ensin asiakkaalle. Eli jos jotain käy ja huomaako asiakas koskaan tai ei, hän saa silti tietää, mikäli jotakin on käynyt. Emme informoi asiakasta prosessin aikana autossa löytyvistä naarmuista ja maalivaurioista, koska niitä on jopa uusissa autoissa paljon. Ilmoitamme vain sellaisista asioista, jotka vaikuttavat merkittävästi prosessin kustannuksiin tai ovat erittäin omituisia, kuten esimerkiksi:

  • Uudessa 100 km ajetussa 150.000 € Porschessa 60 cm pitkä ja erittäin syvä naarmu etulokarissa, jota on yritetty kiillottaa (naarmun reunat olivat pyöreät) & (kiillotustahnat oli konehuoneen puolella pyyhkimättä) ja asiakas ei tiennyt tätä ja etulokari piti suojateipata kalvolla, mutta keskeytimme etulokarin teippauksen, koska se vaati maalasta. Asiakas ei ollut naarmusta tietoinen.
maalipinnan naarmu Porsche
  • Uudessa 5 km ajetussa Tesla Model Y:ssä takaovessa tehdas PPF suojapalan alta oli paljastunut vesihiottu viimeistelemätön jälki, jäljestä näkyi että oli hiottu roska maalipinnan sisältä pois.
Tesla Model Y maalipinta
  • Asiakas otti Full Front suojateippauksen ja kun viimeisenä aloimme tekemään etupuskuria, huomasimme etupuskurin olevan poikkeuksellisen paljon syviä kiveniskuja vs. muuhun maalipintaan nähden Ilmoitimme asiakkaalle, että keskeytämme homman etupuskurin kohdalla ja suosittelemme ensin maalaamaan sen ja sitten vasta suojata. Asiakas kiitti tästä tarkkanäköisyydestä. Mietimme aina asiakkaan lompakon näkökulmasta järkevyyttä ja kustannustehokkuutta. Emme katso ahnaasti liikevaihdon määrää.
kiveniskut puskurissa

Haluatko, että työ tehdään vastuuntuntoisesti, aikataulussa ja parhaalla vastineella rahoillesi?
Kysy tarjous Restyling Pointin ammattilaisilta, jotka tekee tätä laatustandardeilla, arvoilla ja rakkaudella.

WhatsApissa: +3580445050624

Puhelin: +3580445050624

Sähköpostilla: [email protected]

Restyling Point Oy – Pohjoismaiden kärki teippaus ja suojauskäsittelyissä