Auton lasien tummennus savyt

Täällä paljastamme neljä vinkkiä helppoon ja onnistuneeseen auton lasien tummennuksen tummuus sävyn valintaan.

” En halua ajaa akvaariossa ” , ” Tarvitsemme aurinkosuojaa lapsillemme ja koirallemme ”,  ” Haluan yksityisyyttä ja uutta ilmettä autooni ”, – on asiakkaiden yleisimmät kommentit. Näille on olemassa tehokas ja pitkäikäinen ratkaisu: auton lasien tummennus  / auringonsuojakalvot.

Ennen asennusprosessia 91 % asiakkaista ei tiedä minkä tummuuden valitsisi. Ja siinä ei ole mitään väärä, se on normaalia. Monia mietityttää lopullinen ulkonäkö, näkyvyys sisältä ulos peruuttaessa pimeällä ja kuinka hyvin muut näkevät heidän autonsa sisään jne.

Näin ollen tässä tiivistettynä 4 vinkkiä onnistuneeseen tummennuskalvon valintaan.

Ikkunatummennus Helsinki

1. Auton sisusta ja panoraamakatto

Jos auton sisusta on tumma, se ei vaikuta lopputulokseen. Mutta jos sisusta olisi beige, vaalea tai jopa valkoinen, niin kannattaa aina ottaa yhden sävyn tummemman kalvon version, mitä ottaisi normaalisti, koska esim. valkoiset penkit näkyvät herkemmin läpi ja vaalentavat sisätiloja valoisammaksi. Eli vaaleahko sisusta vaalentaa kalvoa ja paistaa selkeämmin läpi.

Esimerkkitilanne: Asiakkaalla on vaalea nahkasisusta ja hän haluaa 25 % tummennuskalvon lopputuloksen, tällöin hänen toivottu lopputulos onnistuu laittamalla pykälän tummemman version, eli 15 % tummennuskalvon.

tumma sisusta autossa

Kattoluukut tms. ovat aukkoja, joista pääsee ylimääräistä valoa sisätiloihin. Tämä vaikuttaa aavistuksen lopputulokseen. Tähän toimii samanlainen logiikka, kuin ylempänä kohdassa 1.

panoraamakatto

2. Ikkunatummennus ja auton lisävarusteet

Autoissa on lisävarusteita, jotka helpottavat peruuttamista ja vähentävät pään kääntöä nähdäkseen taakse. Nykypäivänä autoissa on peruutuskameroita ja jopa digitaalisia sivupeilejä. Nämä sallivat asennuttaa taka ja etusivuikkunoihin tummempaa kalvoa, koska auton kulmien seuraus näytöiltä onnistuu helposti.

Mikäli autossa ei ole peruutuskameraa ja peruutustutkaa, kannattaa valita esimerkiksi 5 % sävyn sijaan 15 % tummennus sävy, koska näkyvyys sisältä ulos on parempi vaaleammasta kalvosta. Tummin 5 % tummennuskalvo ei ole turhaan nimetty asiakkaiden keskuudessa jätesäkki kalvoksi, koska sen näkyvyys sisältä ulos on heikoin.

Kalvot ovat toisaalta kehittyneet erittäin paljon esim. 20 vuoden takaa, jolloin sisältä ulos ei nähnyt lainkaan. Nykyään tummimmastakin kalvosta näkee sisältä ulos todella hyvin.

5 % tummennuskalvo

Monissa autoissa on joko vakiona tai lisävarusteiltaan jo tehdas tummennukset. Näitä on esim:

  • Skoda & Kia noin 37 % tehdas tummennus
  • Audi & Mercedes noin 20 % tehdas tummennus
  • BMW 23,5 % tehdas tummennus
  • Ford 19 % tehdas tummennus
  • Tesla 24 % tehdas tummennus

Autojen tehdas tummennukset ovat yleisimmissä tapauksissa asiakkaille liian vaaleat. Tummennusliikkeen valonläpäisevyys laitteen avulla voidaan valita asiakkaalle juuri oikea tummuus-sävy ja toteuttaa hänen toivomansa lopputulos. Restyling Pointilla on mittauslaitteet, joilla pystyy mittaamaan minkä tahansa lasipinnan tummuuden.

Esimerkkitilanne: Asiakkaalla on Skoda Octavia tehdas tummennuksilla (37 %) ja hän haluaa 15 % kalvon tummuuden lopputuloksen. Jos tässä tapauksessa asennetaan 15 % kalvo, lopputulos tulee olemaan lähelle 8 % valonläpäisevyyttä, eli aivan liian tumma. Nimenomaan valonläpäisevyyslaitteen avulla todetaan, että asentamalla 35 % kalvo saadaan loppulokseksi 15,5 % lopullinen tummuus, eli juuri se, mitä asiakas toivoo.

Tehdas tummennus

3. Lasientummennus sävyt

Tummennus – sävyn valinnassa määrää asiakkaan tarpeet. Meillä jokaisella on omat mieltymykset ja tyylitajut. Monilla on lapsia ja lemmikkejä takapenkeillä ja he haluaa tummempaa kalvoa taakse, toiset taas saattaa haluta tummennuksia vain ulkonäkösyistä. Monille kuitenkin ikkunoiden tummentamisella haetaan sekä ulkonäöllistä muutosta, että yksityisyyttä ja suojaa auringolta.

Tummennuskalvojen sävy vaikuttaa lapsille tarjottavaan suojaan, siitä lisää pääset tutustumaan täältä Auton lasien tummennus – hyödyt

On olemassa kaksi yleisintä toteutusvaihtoehtoa:

  • kaikki samalla sävyllä
  • porrastetusti

Perinteisellä ” kaikki samalla sävyllä ” – vaihtoehdolla saadaan hyvännäköinen, yksinkertainen ja toimiva kokonaisuus. Pedanttisimmat näkevät tässä laatikkomaisen lopputuloksen, joten sen takia porrastettu vaihtoehto onkin suositumpi.  

Tummemmasta vaaleampaan / porrastetusti” – toteutuksella saadaan tyylikkäämpi, hillitympi ja esteettisempi näyttävämpi kokonaisuus autojen lasientummennuksille.

1. Tässä Audi Etronissa on kaikki takalasit 15 % kalvolla. Lopputuloksena perinteinen ja perus tyylikäs, mutta hieman jyrkähkö / laatikkomainen lopetus. Etulasi jää kirkkaaksi, minkä ansiosta syntyy pienimuotoinen jyrkähkö kontrasti etuoviin.

Audi Etron lasientummennus

2. Takalasi 5 % , takaovet 15 % ja etuovet 35 % ja tuulilasi 50 % kalvolla. Lopputuloksena tyylikäs ja upea kokonaisuus. Sivustapäin katsottuna kuitenkin näkyy aavistuksen sävyeroa etuoven ja takaoven välillä, kuitenkin hyvän maun rajoissa. Ei ole yhtäkillistä sävyeroa lasien välissä, vaan vaihto tapahtuu sulavasti.

Tesla ikkunatummennus

3. Porrastetusta menetelmästä on olemassa vielä yksi tyylikkäämpi versio: takalasi tummemmalla ( esim 5 % / 15 % tai 25 %)  ja kaikki sivulasit samalla sävyllä, esim. (35 %) ja tuulilasi 70 %. Näin saadaan jokaiselle ns. julkisivulle tasapainoinen ilme, tämä näkyy etenkin kyljen ovissa tasaisena sävynä.

Alfa Romeo ikkunatummennus

4. ANNA AMMATTILAISEN AUTTAA

Helpoin tapa on antaa asentajan / asiakaspalvelijan auttaa ikkunatummennuksen sävyn valinnassa paikan päällä ennen asennusta. Heillä on kokemusta tuhansista eri asiakastapauksista ja valmiista autoista, näin ollen heidän tietotaito kattaa varmasti myös sinunkin vaativat kriteerit ja juurikin kaikkien seikkojen huomioon ottamisella sinun autosi saa varmasti toivotun lopputuloksen ikkunatummennuksella. Ammattilainen osaa ottaa asiakkaan tarpeet huomioon ja auttaa asiakasta. Tärkeintä on asiakkaan tyytyväisyys.

Kautta aikojen suosituin kalvo takalaseissa on ollut 15 % ja etuovissa 50 %. Viime vuosina on tapahtunut muutosta entistä tasaisempaan sävyyn, eli takalaseissa on suosion ottanut 25 % kalvo ja etulaseissa 35 % kalvo. Tuulilasissa suosituin on 70 % kalvo.

Jos yrityksellä on olemassa valmis kuvapankki tehdyistä töistä, näkee sieltä selkeämmin valmiin lopputuloksen, joka nopeuttaa ja helpottaa kalvon valinnan.

Sergei Haukka CEO of restyling point oy, ammattilainen tummennus specialist

Haluatko, että työ tehdään vastuuntuntoisesti, aikataulussa ja parhaalla vastineella rahoillesi?
Kysy tarjous Restyling Pointin ammattilaisilta, jotka tekee tätä laatustandardeilla, arvoilla ja rakkaudella.

WhatsApissa: +3580445050624

Puhelin: +3580445050624

Sähköpostilla: [email protected]

Restyling Point Oy – Pohjoismaiden kärki teippaus ja suojauskäsittelyissä