Epäilyttääkö sinua keraamisen pinnoitteen sopivuus tuotteena? Tyydyttääkö keraaminen pinnoite tarpeitasi? Oletko varma rahankäytöstäsi keraamiseen pinnoitteeseen? Olenko asiakkaana sopiva keraamiselle pinnoitteelle?

Näihin ja muihin kysymyksiin löydät rehelliset faktat alla.
Tämä postaus on luotu tuomaan sensuroimattomat faktat julki ja auttaa välttämään toisten asiakkaiden tekemiä virheitä.

Alla käytetyt lyhenteet: keraaminen pinnoite = KP

KERAAMISEN PINNOITTEEN hyödyt ja haitat 

Kyllä, luit oikein. Kaikilla asioilla on plussat ja miinukset, myös keraamisella pinnoitteella. Me kerromme avoimesti niistä.

  • Kestävä ja laadukas KP maksaa keskimäärin alkaen 649€. Kustannukset ei lopu siihen, pinnoite vaatii alleen pohjatyöt eli myllytyksen, jopa uudessa autossa. Näin ollen hinta pomppaa muutaman satasen ja vanhemmissa autoissa kokonaisuus menee reippaasti yli tonnin. Verrattuna perinteiseen vahaukseen pinnoite on jopa kuusinkertaisesti kalliimpi, mutta myös yli 10 krt kestävämpi. Auton väri vaikuttaa pohjatöiden eli kiillotuksen hintaan. Esimerkiksi mustat autot on kaikista työläimpiä eli kalliimpia tehdä.
  • Keraamisen pinnoitteen asennuksen jälkeen ei voi enää vahata autoa ajanvietteeksi saadaakseen ajatukset pois rutiineista. Pinnoitteeseen ei tartu lika, tarttuuko siihen vaha?
  • KP:n asennuksen jälkeen suojateippauksien tai yliteippauksen asennus on normaalia kalliimpaa ja sisältää teoreettisia riskejä, joita ei olisi syntynyt, jos ne olisi suorittanut ennen keraamista pinnoitetta.
  • KP aiheuttaa maalareille päänvaivaa. Useimmat vakuutusyhtiöt eivät noteeraa KP:n olemassaoloa ja sen poistamisen kustannuksia, autovahinkotapauksen korjausprosessissa. Tämä on ajankohtainen vaiva kolarikorjaamoille.
    KP imeytyy usein niin syvälle lakkapinnan läpi maalipintaan, jolloin ennen maalausta osa joudutaan hiomaan metallia myöten, eli poistamaan maalin täysin pelleille asti.
  • Keraaminen pinnoite tuo auton maali – ja lakkapintaan syvää kiiltoa ja tekee pinnasta helppohoitoisemman hydrofobisen ominaisuutensa ansiosta. Hydrofobinen tarkoittaa kemiassa vettähylkivää, eli ainetta tai sen osaa, jonka vesimassa työntää pois sisältään
Hydrofobinen keraaminen pinnoite
  • KP suositellaan käyttämään huoltokäsittelyissä vähintään kerran vuodessa
  • KP täytyy uusia keskimäärin vähintään kolmen vuoden välein, sekä tehdä pohjatyöt eli myllytyksen sen yhteydessä
  • KP ei torju naarmuja ja kiveniskuja

Autonomistajat ja auton käyttötavat – joille pinnoite ei sovi

  • Oletko pedanttinen autosi kunnon suhteen?
  • Turhauduttaako sinua, kun näet konepellissä kiveniskun?
  • Huomaatko kaikki pesunaarmut ja kolhut?
  • Haluatko autosi pysyvän aina edustuskuntoisena, kuin sen olisi eilen haettu uutena liikkeestä?
  • Haluatko autosi maalin säilyvän vuosia uutena, jopa yli 16 vuoden päivittäisen käytön jälkeenkin?
  • Harjaatko lumet pois lumiharjalla autosta talvella?
  • Olet autoentusiasti ja keräät autoja?
  • Haluatko säilyttää autosi jälleenmyyntiarvon maksimaalisena ja mielellään korottaa sitä?

Mikäli vastasit edellämainittuihin kyllä, keraaminen pinnoite ei ehkä sovi tarpeisiisi. Tässä ratkaisu https://restyling.fi/blogi/keraaminen-pinnoitus-vs-ppf-maalinsuojakalvo/

Keraaminen pinnoite on nestemäinen kemikaali, jota levitetään auton lakkapinnan päälle ja pyyhitään kuivumisajan kuluttua pois. Se ei siis torju pienintäkään kiveniskua ja naarmua. Edes sata kerrosta KP:tta ei torju fyysistä rasitusta. KP tuo visuaalista mielihyvää autonomistajalle kaukaa kautsottuna, lisäämällä auton kiiltoa ja säilyttää auton helpommin puhtaana.

Jos ajat enimmäkseen yli 70km/h matka-ajoa kaupungista toiseen päivittäin ja haluat, että autosi säilyy ilman kiveniskuja, KP ei välttämättä ole sopivin tuote sinulle.

Mercedes AMG ppf kalvo

”Viisas oppii virheistään, tosi viisas toisten viheistä”

Case uusi BMW: Asiakas asennutti KP upouuteen mustaan BMW maasturiin autoliikkeessä ja tuli meille kysymään ratkaisua, koska hän oli pettynyt ja turhautunut hänelle luvattuihin keraamisen pinnoitteen hyötyihin. Hän luki autopesulan mainoksesta, ja paikan päällä hänelle toistettiin, että pinnoite torjuisi naarmujen ja kiveniskujen syntymisen. Tätä ilmiötä autonhoito alalla tapahtuu usein…

Hänen autonsa oli näkyvästi naarmuuntunut ja mattaantunut, kiilto oli hävinnyt säännöllisten pesujen ansiosta.

Kerroimme avoimesti asiakkaalle faktat ja tarjosimme paremman ratkaisun, joka tyydytti häntä. Hän valitsi PPF kalvon asennuksen koko autoon.

Tässä kohtaa asiakkaalle tuli ylimääräinen 700€ kulu, mutta miksi??

  •  meidän piti minimoida asennetun kalvon irtoamisen riskit ja poistaa KP auton pinnalta myllyttämällä auto kolmivaiheisena kiillotuksena 2 pv ajan. (mustan auton kiillotus on arvokkainta vs. vaalea auto. Tavanomaisessa oikeassa prosessien toteutus järjestyksessä pinnoite asennetaan viimeiseksi, kaikkien suojateippauksien jälkeen, näin ei tule lisäkustannuksia ja turhia ylimääräisiä työvaiheita + riskejä)
  • Asiakas halusi autosta uudenveroisen ja kaikki mahdolliset naarmut pois, koska ne olisi jääneet näkyviin läpinäkyvän suojakalvon alle

Case uusi Porsche: Asiakkaalla oli kahden vuoden ajan ensin valkoinen auto, johon olimme asentaneet keulaan teipit ja loppuautoon pinnoitteen. Hän oli tyytyväinen suojausratkaisuihin, jotka toteutimme.

Autokuumeen iskiessä asiakas tilasi upouuden auton, jonka väri olikin tummansininen. Hänellä ei ole ikinä ollut tumman väristä autoa. (tummissa autoissa naarmut näkyy selkeämmin vs. vaaleissa autoissa)

Uudenkarhean autonsa hakenut asiakas toi autonsa suoraan liikkeestä meille ennakkoon sovittuna ajakohtana. Autoon asennettiin identtinen ratkaisu, kuin edelliseen valkoiseen autoonsa: keulaan ja helmoihin suojakalvo ja loppuautoon keraaminen pinnoite. Koska “ menu “ oli sama, kuin edellisessäkin autossa, asiakas oletti lopputuloksen olevan sama.

Ennen asennusta kerroimme asiakkaalle molempien tuotteiden eroavaisuudet, hyödyt ja poikkeavuudet ennen asennusta. Huomautimme myös värieroista. Luovutimme auton suojausprosessiemme jälkeen ja hän lähti tyytyväisenä pois. Hienoa, “ nyt pääsen nauttimaan uudesta autosta! “  – ajatteli asiakas. 

Kahden viikon jälkeen asiakas laittoi pitkän sähköpostiviestin, jossa huokui yllättyneisyys ja turhautuneisuus. Uusi sininen auto oli jo naarmuuntunut niistä kohtaa, jossa ei ollut suojateippejä. Naarmut näkyivät tietyssä valossa, parkkihallissa ja auringossa.

Vanhan valkoisen autonsa kokemuksen perusteella, meidän kertomista faktoista huolimatta hän uskoi meidän olevan väärässä sen suhteen, että sinisessä autossa naarmut näkyisivät herkemmin, vs hänen entisessä valkoisessa. Uskomus osoittautui vääräksi ja meidän kertomat faktat oikeiksi.

Asiakas pyysi anteeksi, ettei uskonut aluksi yrittäessämme auttaa häntä tekemään oikean valinnan.

Asiakas pyysi loppuauton kiillotuksen ja loppuauton suoja teippauksen.

Auto oli nyt saanut parhaimman ratkaisun asiakkaan tarpeisiin ja asiakas on tyytyväinen ratkaisuun nyt vuosien jäkeenkin.

Porsche911 pinnoitus

Case virheellinen autopesu menetelmä + lintujen uloste:

Uuden autonsa saanut asiakas asennutti jo tutuksi tulleen suositun suojaus paketin, keulaan PPF ja muualle KP (keraaminen pinnoite)

Vuoden päästä, asiakas toi autonsa KP:n huolto käsittelyyn. Pestyämme detailing pesuprosessilla auton näimme autossa kauttaaltaan kalkkijäämiä ja linnun ulosteen jälkiä.  Auto näytti melko hirveältä läheltä katsottuna. Kalkkijäämät syntyvät, kun autoa ei kuivateta pesun jälkeen ja jätetään ulos auringonpaisteeseen. Juomavesi sisältää kalkkia.

Lokkien uloste sisältää maalipinnalle vaarallisia kemikaali yhdistelmiä, jotka polttavat maalipintaan jälkiä, joita ei saa välttämättä edes vesihiomalla pois.

Detailing huoltopesun jälkeen soitimme asiakkaalle ja kerroimme tilanteesta. Kysyimme kuinka asiakas pesee autonsa, kuinka usein, missä jne. Kerroimme miksi kalkkijäämät syntyy. Keskustelun aikana selvisi, että autoa oli jätetty kuivaamatta muutaman kerran kesällä ja lähdetty ajamaaan auringonpaisteeseen. Syy löytyi ja tarjosimme ratkaisua (kiillotus oli ainoa ratkaisu tässä kohtaa)

Asiakas oli yllättynyt, ettei KP suojannut kalkkijäämiä vastaan. Väärien autopesu menetelmien ansiosta seuraamuksien syntymisen välttäminen ei ole KP:n ominaisuuksissa.

On tärkeää pestä auto oikein ja suorittaa kaikki pesuvaiheet oikein.

Onko keraamisessa pinnoitteessa sitten mitään järkeä?

Lyhyenä vastauksena : kyllä. Keraamisen pinnoitteen asiakaskunta on olemassa ja monille pinnoite on varsin riittävä suoja.

Pinnoitetta ei kannata pitää ainoana asennettuna suojatuotteena autossa, mutta lisänä kyllä.

Eli?

Aidon ja parhaimman suojan, tarjoaa PPF suojakalvo.

Tilastollisesti 87% asiakkaittemme autojen keulassa + herkissä kohdissa on ppf suojakalvo ja lisänä loppuautossa keraaminen pinnoite.

Pinnoite helpottaa puhtaanapitoa ja lisää kiiltoa, ehkäisee kemiallisilta vaikutuksilta.

Kiitämme lukuajastasi. Motiivinamme on kertoa avoimesti kansalle aidoista tuotteiden ominaisuuksista.

Quality over Quantity – Restyling Point team