Heti asennuksen jälkeen:

Asennuksen jälkeen autoa ei saa pestä 2 viikkoon. Mikäli havaitset kalvossa / teipissä  irtoamista, ota viipymättä yhteyttä asennusliikkeeseen.

Yleistä:

Asennuksella on vuoden takuu ja PPF materiaaleilla 10 v / vinyyliteipeillä 5-10 v.

Restyling Point ei kemiallisesti valmista asentamiensa tuotteita / raaka-aineita, kuten teippejä ja kalvoja. Me innovoivasti pidämme silmät auki uusille tuotteille, testaamme niitä ja jatkuvasti etsimme tuoreinta parasta kemiallista teknologiaa, jotta asiakkaamme saisivat autonhoitoalan laadukkaimmat tuotteet. Restyling Pointin antama takuu on teippi / kalvo valmistajan antama takuu, eli mahdollisissa reklamaatiotapauksissa asia hoidetaan valmistajan edustajien kanssa. Meidän tehtävänä on löytää asiakkaan puolesta paras mahdollinen raaka-aine, mitä alaltamme tällä hetkellä saa ja asentaa se kestävimmällä mahdollisella tavalla asiakkaan ajoneuvoon.

Restyling Pointilla PPF kalvo ei ole asennettu maailmanlaajuisten standardien mukaisesti. Päin vastoin, se on asennettu entistä kestävemmällä, mutkikkaammalla ja esteettisemmällä tavalla, kuin mm-standardit. Kalvo on taitettu kaikkialta maksimaalisesti, kuitenkin PPF kalvon fyysisten rajoitteiden puitteissa ja kokemuksemme perustuvaan parhaimpaan asennus / kalvon pysymistapaan. Tavoitteena on luoda maksimaalinen suojateippaus, kestävin mahdollinen vuosia kestävä asennus, ja silmällä huomaamaton asennustapa.

PPF kalvon ja yliteippausteipin tehtävänä on suojata autosi ulkoisilta fyysisiltä haittatekijöiltä ja pitää auton maalipinta uutena, 24 / 7 / 10 v ajan. Ja jopa 16 vuotta!

Näin ollen PPF kalvo ja yliteippaus teippi ikään kuin seisovat vartijana autosi edessä huutaen – Bring it on!

Lue lisää PPF kalvon ja teipin eroavaisuuksista

PPF kalvo ja yliteippaus teippi ottaa itseensä kaikki rasitteet ja niiden kuuluu kärsiä, niiden kuuluu vaurioitua. Mutta samaan aikaan pitäen maalipinnan koskemattomana. PPF / teippi on jälkiasennettu pinta, joka vaurioituu tarvittaessa ja maalipinta ei.

Pesu:

  • Mikäli pesuprosessissa painepesurin paine tulee liian läheltä, se saattaa nostattaa kalvoa / teippiä reunasta tai tehdä reiän tasaiselle alueelle. Näin ollen konepesut on omalla vastuulla ja suosittelemme auton käsinpesua.
  • Painepesurin paineen suuntaus: ei reunoja päin.
  • Lokkien sisältämässä ulosteessa on vahvaa kemikaalia, joka syövyttää maalipinnan, teippi pinnasta puhumattakaan. Näin ollen suosittelemme pyyhkimään jätökset pinnan päältä mahdollisimman pian. https://www.iltalehti.fi/autot/a/2015052719760894
  • Säännöllinen pesu on tärkeää pinnan pysymisessä hyvänä: talvella on hyvä säännöllisesti pestä auto käyttäen raudan – ja pien poistoainetta. Kesällä suosittelemme puhdistamaan keulan hyttysistä huolellisesti, jottei niitä tarvitse kiillottaa pois. Esimerkiksi satiineissa ja matta teipeissä kiillotusprosessi muuttaa pinnan kiiltäväksi. Oikeanlaisen ja tehokkaan autopesuprosessin salaisuus ei ole korkea paine vaan tehokkaat kemikaalit.
  • Jokaista likatyyppiä varten on omat kemikaalit, mm. raudanpoisto aine, pienpoisto aine, hyttyspoisto aine jne. Esimerkiksi meiltä voi hankkia tehokkaat ammattilaistuotteet helppoon autopesuun.
  • Mikäli asennat jälkiasenteisia vahoja / keraamisia pinnoiteita, suosittelemme testaamaan niitä ensin pieneen huomaamattomaan kohtaan. Mikäli asennat vahoja mattaan pintaan, se muuttaa pinnan kiiltävemmäksi.
  • Kiiltävät PPF kalvot sisältävät luonnollisen vedenhylkivän pintansa nimeltään TopCoat, näin ollen se saattaa hylkiä keraamisia pinnoitteita.
  • Pesua suositellaan katetussa tilassa. Tummapintaisten autojen annettava jäähtyä helteillä ennen pesua.

Vinkit ja ominaisuudet:

  • Mikäli kivenisku osuu esimerkiksi kalvon / teipin reunaan, sen liimapinta saattaa heikentyä.
  • Mikäli autossa on ollut keraaminen pinnoite ennen PPF kalvon / teipin asennusta, se saattaa heikentää liiman tarttuvuutta.
  • Mikäli auton korinosa ( esim. etupuskurin alaosa, sivu alahelma tms. ) osuu lumeen, tai maahan – siinä kiinni ollut kalvo / teippi saattavat vaurioitua.
  • Mikäli iso kivi tai nasta osuu tasaiselle alueelle, se saattaa aiheuttaa kalvoon / teippiin visuaalisen muutoksen.
  • Auringonpaisteen UV säteily saattaa kuluttaa tummia teippi värejä voimakkaammin, kuin vaaleita, mahdollisesti aiheuttaen väripigmentin haalistumista.
  • Liian tiiviit ja hankaavat tiivisteet / korinosat / kahvat tms. jatkuvasta auton rungon liikkumisesta / auton käytöstä saattavat aiheuttaa kitkaa PPF kalvoon / yliteippaus teippiin muodostaen rypistyneen tai rasittuneen kohdan.
  • Ikkunoita raapatessa jäästä talvella  on varottava raapan osumista ikkunalistoihin / maalipintaan, joka saattaa vaurioittaa edellämainittuja.
  • Vakuutus vahingon sattuessa pidä huolta, että uudelleen maalattua osaa ei saa teipata tai pinnoittaa 4-6 viikkoon maalauksesta. Muussa tapauksessa maalipinta ei yksinkertaisesti ehdi tarttumaan korin osaan.
  • Auton päällä jäätyvä lumi saattaa aiheuttaa rasitusta PPF kalvon / teipin avonaisille reunoille.
  • Auringonpaisteen määrä lisääntyy vuosittain ilmastonmuutoksen myötä. Auringonpaiste ja UV – säteily ovat voimakkaimmat PPF kalvon / teippi –  pinnan rasittajat. Esimerkiksi Keski – Euroopassa usein näkee jo mattapintaisiksi muuttuneita ja haljenneita kalvoja ja teippejä. Tämä on loistava esimerkki auringon tuottamasta rasituksesta. Suomessa ei toistaiseksi vielä ole niin voimakkaita helteitä, näin ollen Skandinaviassa kalvot ja teipit säilyvät hyvänä pisimpään.
  • Voimakkain auringonpaisteen rasitus kohdistuu vaakasuuntaisiin pintoiihin, kuten katto, konepelti ja takaluukku. Parhaiten materiaalit kestävät täysin pystysuuntaisissa pinnoissa, kuten ovet.

Restyling Pointissa asennettuihin PPF suojakalvotuksiin on elinikäinen kalvon irtoamisen leikkaus / korjaustoimenpide. Ehtona asiakkaan itse aiheuttama vahinko.

Tämä tarkoittaa, jos käytät vahingossa painepesuria liian läheltä ja kalvon reuna irtoaa sen, tai vahingossa jonkin ulkoisen tekijän / tilanteen ansiosta ( esim. jää talvella, kivenisku tms. )  – me Restylingillä fiksaamme / leikkaamme reunat kuntoon odottaessasi, sinulle täysin veloituksetta. Pidätämme oikeuden tilanteen arvioimiseen kyseenalaisissa tapauksissa.

Teippien poisto:

Käyttämämme teippivalmistajat ovat kymmenien vuosien mittaan testattuja ja harkitusti valikoituja, jotta ne on myös helppo ja turvallista poistaa.

PPF kalvojen ja teippien poistoa suositellaan lähtökohtaisesti ammattiliikkeessä. Maailmassa kaiken voi tehdä itse, myös teippien poiston, näin ollen on pidättäytyvä seuraavissa ohjeistuksissa:

Yliteippaus teipin poisto : Varovasti kuumailmapuhaltimella puhaltaen teippi irtoaa liimoineen.

PPF kalvon poisto: PPF kalvo irtoaa yleensä parhaiten ilman lämpöä. Teippiä ei saa poistaa vetämällä niin, että irroitetun PPF:n liimapinnan ja maalipinnan väliin jää noin 180° kulma. Tämä on yleisin ja luonnollisin vetotapa.

Turvallisin ja oikeaoppisin tapa on kuitenkin poistaa PPF nostamalla sitä liimapinnan alapuolelta tai vetämällä niin, että poistettava PPF pala vedetään pois liimatulta PPF alueelta. Eli tällöin liimapinnan ja maalipinnan väliin jää 45° kulma.

Reunoissa teippejä ja PPF kalvoja täytyy poistaa varovasti, eli tasaiselta pinnalta poispäin reunoja kohti. Yleensä korin osien reunoissa on vähemmän maalipinnan paksuutta, näin ollen sieltä irtoaa maali herkimmin, kuin tasaiselta pinnalta keskeltä.