Heti asennuksen jälkeen:

Sivuikkunoita ei saa avata 2 viikkoon asennuksen jälkeen. Karmittomissa laseissa ovia avatessa lasi liikkuu hieman alas, mutta siitä huolimatta on vältettävä ikkunan laskemista täysin alas. Vaikka karmittomissa laseissa lasi laskeutuu ovea avatessa, siitä huolimatta lasia ei pidä laskea alas asti 2 viikkoon.

Kalvoja ei saa pyyhkiä tai koskea 2 viikkoon asennuksesta, eikä niiden päälle saa liimata tarroja.

Asennuksen jälkeen autoa ei saa pestä 2 viikkoon. Mikäli havaitset kalvossa / teipissä  irtoamista, ota viipymättä yhteyttä asennus liikkeeseen.

Yleistä:

Asennustyöllämme on 3 vuoden takuu ja tummennuskalvoilla 15 vuoden takuu.
Tummennuskalvo asennetaan aina lasin sisäpuolelle, joten ulkupuolen pesun voi suorittaa heti asennuksen jälkeen.

Restyling Point ei kemiallisesti valmista asentamiensa tuotteita / raaka-aineita, kuten teippejä ja kalvoja. Me innovoivasti pidämme silmät auki uusille tuotteille, testaamme niitä ja jatkuvasti etsimme tuoreinta parasta kemiallista teknologiaa, jotta asiakkaamme saisivat autonhoitoalan laadukkaimmat tuotteet. Restyling Pointin antama takuu on teippi / kalvo valmistajan antama takuu, eli mahdollisissa reklamaatiotapauksissa asia hoidetaan valmistajan edustajien kanssa. Meidän tehtävänä on löytää asiakkaan puolesta paras mahdollinen raaka-aine, mitä alaltamme tällä hetkellä saa ja asentaa se kestävimmällä mahdollisella tavalla asiakkaan ajoneuvoon.

Talvella suosittelemme  muutamien päivien ajan ajamaan takalasin lämmitin päällä, jotta kosteus kuivuu nopeammin pois. Mikäli kalvon alle on jäänyt vesikuplia, ne kuivuvat lähipäivinä / viikkoina pois, riippuen vuodenajasta.

Ilmassamme on pölyhiukkasia, näin ollen asennuksessa kalvon ja lasin väliin saattaa jäädä muutamia partikkeleita pölyhiukkasia, jotka näkyvät kuplina. International Window Film Association:in mukaan tummennettujen ikkunoiden täytyy näyttää hyvältä katsoessa autoa 2 m etäisyydeltä. Siitä huolimatta omat standardimme eivät ole niin kevyet, tavoitteenamme on täysin pölytön ja kuplaton asennus. Vaikka 40 000h kokemuksemme aikana erikoiskehitetyn asennusteknologian ja vaativan standardimme ansiosta vaalimmekin täydellisyyttä, koska tämä on käsityötä, on teoriassa mahdollista, että muutama yksittäinen pölyhiukkanen saattaa jäädä kalvon alle.

Ei alkuperäisesti asennetut tiivisteet / mahdolliset korjaustyöt ja korinmuutokset saattavat vaikuttaa sisätiivisteen ja kalvon väliseen hankaavuuteen, mahdollisesti aiheuttaen kalvon rasittumisen.

Karmittomissa  laseissa kalvon reunoilla on suurempi rasitus vs. karmillisilla laseilla. Siitä huolimatta erikseen kehitetyn asennusteknologiastamme johtuen, karmittomien lasien asennukset pysyvät meillä yhtä hyvin, kuin karmilliset.

Pesu:

  • Lika tarttuu kalvoon huonommin kiinni, kuin paljaaseen lasiin. Näin ollen puhdistusta varten riittää usein saippuavesi. Järeämmille lasinpesunesteille ei ole tarvetta. Varo käyttämästä teräviä puhdistusvälineitä, ne naarmuttavat kalvoa.
  • Mikäli kalvoon on jäänyt tarrojen liimaamisesta liimajälkiä, ne lähtevät isopropyylialkoholi – pitoisilla puhdistusaineilla.

Vinkit ja ominaisuudet:

  • Karmittomien lasien reunoja ei kannata rasittaa käsillä, kun avaa tai sulkee oven. Kädessä olevat sormukset saattavat rasittaa kalvon reunaa.
  • Karmittomien lasien kalvonreunat saattavat vaurioitua talvella, mikäli tiivisteessä on jäätä.
  • Tavaratilan suojaverhoa asentaessa varo takakontin sivulaseja.
  • Tummennuskalvossa päällimmäinen laminointi tehty nimenomaan lemmikkeiden kynsien aiheuttamaa kulutusta varten.
  • Erityisesti takalaseissa läpinäkyvän alueen ja umpimustan alueen välissä on rasterointi reuna. Rasterointi reunassa on lasipinnasta koholla olevia mustia pilkkuja, joiden päälle kalvo asetettuaan ei kykene liimautumaan pilkkujen väliin. Tästä syystä, kun kalvo on kuivunut – koko rasterointi alueen matkalta kalvo näyttää siltä, kuin se olisi irti. Tämä on täysin tavallinen ja 95% autoista törmäävä ilmiö (pl. tietyt italialaiset ja ranskalaiset autot, koska niissä ei kaikissa ole rasterointia, vaan ainoastaan selkeä viiva)
     
    Rasteroinnin alkuperäinen tarkoitus on lieventää umpimustan alueen ja läpinäkyvän alueen vaihto aluetta ja tehdä siitä esteettisesti paremman näköisen.

Kalvojen poisto:

  • Etu ovista kalvot irtoavat parhaiten vetämällä kalvoa irti 1 mm / 2 sek vauhdilla. Tätä ennen on varovasti lämmitettävä kalvoa kuumailmapuhaltimella tai vaihtoehtoisesti annettava lasin seistä helteessä. Tämän kombon ansiosta kalvon poisto tilanteessa liima ei jää lasiin. Mikäli jää liimaa, se lähtee tehokkaimmin raapalla . Muista käyttää vain Stainless Steel tyyppisiä teriä, ne eivät naarmuta lasipintoja.

    Takalasissa, jossa on lämmityskaapelit, kalvo lähtee samalla tekniikalla, mutta metallisten terien sijaan on käytettävä vain muovisia teriä, jotka eivät poista vastuslankoja. Tehokkain tapa takalaseissa on leikata lasin muotoinen pala jätesäkistä, veden avulla siloittaa se lasin sisäpintaan kiinni ja jätettävä aurinkoon 1-2 tunniksi. Tämän jälkeen kalvo irtoaa lähes itse, liimoineen.

  • Kalvojen poisto onnistuu ammattilaisellakin, ja kestää suurinpiirtein 20 min / sivulasi ja 0,5 h – 2 h / takalasi. Restylingillä käyttettävät kalvot ovat turvallisia ja laadukkaita, sen takia ne irtoavat liimoineen eivätkä vedä lämmitys lankoja mukanaan. Näin ollen kalvon merkki ja malli vaikuttaa siihen, kuinka huonosti kalvo irtoaa. Tässä erinomainen esimerkki liian järeäliimaisen kalvon seuraamuksista.
    https://www.instagram.com/tv/CXBIkPfgp0i/

    Kalvojen poisto maksaa 25 € / sivulasi ja 50-150€ / takalasi, riippuen minkämerkkinen kalvo on lasissa kiinni ja lähteekö se liimoineen vain ei.

    Restyling Point Oy ei ota juridista vastuuta, mikäli asiakkaan pyytämässä kalvojen poisto prosessissa lämmityslangat irtoavat. Sen sijaan teemme irroitusprosessin teknisesti 100% oikein, välttääksemme vahingot.